Peru (Mancora y Huanchaco) - Reisverslag uit Lima, Peru van Tessa Eng - WaarBenJij.nu Peru (Mancora y Huanchaco) - Reisverslag uit Lima, Peru van Tessa Eng - WaarBenJij.nu

Peru (Mancora y Huanchaco)

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

27 Juli 2015 | Peru, Lima

Buenos noches!

Momenteel zit ik in een nachtbus van Huanchaco naar Lima, deze rit zal ongeveer 10 uur duren, dus tijd voor een blog! De busrit van Cuenca naar Mancora in Peru duurde lang en op de grens moesten we door de controle en naar een andere bus. Bij de grens stond een lange rij en het duurde bijna 2 uur voor we door de controle kwamen. Rond een uur of 5 in de avond kwamen wij aan in Mancora. Daar hebben wij geld gewisseld omdat geen van de ATM's mijn pas accepteerde. Na de lange dag in de bus zijn we gelijk de zee in gesprongen. Dit ging echter iets te enthousiast, we zagen niet dat er rotsen onder water lagen. Veronica haalde haar hele benen en voeten open en de rest kwam er met een paar schrammetjes vanaf. We zijn lekker uiteten gegaan met de hele groep voor 15 soles (dat is nog geen 5 euro), als voorgerecht hadden we chevice. Chevice is rauwe seafood in limoen, erg lekker! Als hoofgerecht hadden we verse vis uit de zee natuurlijk! Na het eten zijn we het lokale drankje pisco sour gaan drinken aan de barretjes op het strand. Ik weet niet meer precies wat er in ging maar in ieder geval zure wodka, eiwit, kaneel, limoen en veel suiker.

De eerste echte dag in Mancora zijn we in de ochtend met schildpadden gaan zwemmen. De schildpadden waren huge en wogen wel 100kg! Erg leuke ervaring, echter was het water een beetje troebel. Daarna hebben we gevolleybald op het strand en de rest van de dag gerelaxed. Na het avondeten zijn we naar een feest gegaan van lokihostel, waar Jack, Johannes en Calum op de bar sprongen voor de kareoke. Na het feestje in Loki hebben we tot in de vroege uurtjes met zijn allen gefeest bij de barretjes op het strand. Steph en ik waren als laatste naar huis gegaan en daar kwamen wij er achter dat Claire de deur op slot had gedraaid. Steph moest dus over de schutting van het balkon klimmen, waarbij de bewaker zelfs hielp.

De volgende ochtend was iedereen kapot van de avond ervoor en hebben we lekker gerelaxed op het strand. Een paar mensen hadden een surfles genomen, echter waren de golven erg mini. Helaas werden mijn havaianas onder mijn neus vandaan gestolen en was iedereen wel iets vergeten op het strand. In de avond namen we de nachtbus naar Huanchaco, deze rit duurde ongeveer 10 uur en de bus was erg confortabel. Er was zelfs een toilet aan boord en in de ochtend kregen wij een ontbijtje (koude thee en droog brood), maar dat was tenminste iets. In Huachaco hebben wij de stad door gestreund, het is een erg lelijke stad dus gelukkig verbleven wij hier maar een nacht. We hebben heerlijk geluncht voor 12 soles. In de middag heb ik gebropeerd geld uit de ATM te halen, dat lukte echter was mijn bankpas verdwenen in de ATM. De politie wilde mij niet helpen en alle banken zijn tot woensdag gesloten in verband met de nationale feestdag. Ik had geen bereik met mijn telefoon en kon niemand bereiken en ik was heel bang dat al mijn geld gescimd zou zijn. Gelukkig werkte 1 van de 10 payphones wel en heb ik de ING kunnen bellen en mijn pas kunnen blokkeren, duur grapje. Gelukkig heb ik mijn creditcard nog en kan mijn moeder tijdelijk voorschieten. In de avond hebben we tijdens de happy hours de lokale drankjes geprobeerd als maracuya sour, caiprisco en algarrobina. Daarna zijn we naar een feestje gegaan van een surfwedstrijd.

De laatste dag in Huachaco zijn we naar oude ruines van de Inca's geweest. Dit was erg indrukwekkend. De ruines waren over 20 vierkande kilometer verspreid, te groot om alles te bekijken dus! Wat ik erg interessant vond is dat de inca's ook aan mummificeren doen. Nu ben ik onderweg naar Lima en ga ik lekker proberen te slapen, helaas zit er een keiharde snurker in de bus..

Adios y buenos noches!

x Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 21 Juli 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 3036

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 28 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: