Rome - Rio - Ecuador - Reisverslag uit Máncora, Peru van Tessa Eng - WaarBenJij.nu Rome - Rio - Ecuador - Reisverslag uit Máncora, Peru van Tessa Eng - WaarBenJij.nu

Rome - Rio - Ecuador

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 Juli 2015 | Peru, Máncora

Hola, buenos noches!

Momenteel zit ik in Cuenca en is het 11pm. Morgen vertrek ik heel vroeg (6am) naar Mancora in Peru. Ik reis ongeveer 10 uur met een lokale bus en moet de grens oversteken van Ecuador naar Peru.

Zondag 5 juli vertrok ik vanaf Schiphol via Rome naar Rio de Janeiro. Helaas heb ik mijn vlucht in Rome gemist door een delay in Amsterdam. Mijn vertraging bedroeg 24 uur, ik ben samen met Michiel, Lena en Bouke die ook hun vlucht gemist hadden, Rome in gegaan. Helaas mocht ik mijn backpack niet terug. Het gevolg was geen schone kleren en lekker zweten in 40 graden. Na veel gezeur bij Alitalia kregen wij een douche in het Hilton, maar helaas was dit verkeerd door gegeven en werden wij blij gemaakt met een dode mus. Gelukkig kregen wij wel gratis eten en vertrokken we om 22pm eindelijk naar Rio.

In het vliegtuig zat ik naast Elise, een Italiaans meisje die een vriendin in Rio op ging zoeken. Om 7am hebben wij samen vanaf het vliegtuig in Rio een taxi genomen naar de stad. De taxirit duurde meer dan een uur omdat het spits en chaos was. De taxichauffeur wilde maar al te graag met me trouwen ook al had hij 5 kinderen en een vrouw (gekke mensen). Eenmaal in het hostel heb ik voor het eerst genoten van een koude douche en kon ik aanschuiven bij het ontbijt. Ik heb de eerste dag in Rio op mijn eigen houtje een wandeling gemaakt over Copacobana en Ipanema beach richting de Botanic Gardens. Onderweg kwam ik Valentina tegen, een braziliaans meisje die goed Engels sprak, samen hebben we door de tuinen gelopen en gekletst. Met het avondeten had ik afgesproken met Elise en haar vriendin, we hebben in een barretje in Copacobana lekker gegeten.

Mijn tweede en laatste dag in Rio heb ik een tour gedaan omdat ik geen tijd had om zelf naar de Christ, Lapa en de Suikerbroodberg te gaan. Op deze tour zat een Braziliaans meisje Simea, drie Argentijnse broers, Brayan, Facundo en Maxi en twee mannen uit Miami waarvan ik de namen vergeten ben. Als eerst zijn we naar de Suikerbroodberg gegaan, vervolgens hebben we heerlijk geluncht. Het grappige is dat in Rio je eten wordt gewogen en je betaalt voor het gewicht! Na de lunch zijn we naar het voetbalstadion, een aparte kerk en de beroemde carnavalstraat gegaan. Als laatste zijn wij naar de Christ gegaan, we reden via de Favela's en langs het huis waar the fast and the furious 6 is opgenomen. Ik mocht helaas niet uitstappen omdat dat te gevaarlijk was. Vanaf de Christ was het uitzicht over Rio geweldig, ondanks dat het bewolkt werd. 's Avonds ben ik met de Argentijnen naar een club gegaan in Copacabana, dat was erg gezellig alleen moest ik bij tijds weg om mijn volgende vlucht te halen.

Om 4am ging mijn wekker, vandaag vloog ik naar Quito in Ecuador. Helaas miste ik weer mijn connectie van Bogota naar Quito en moest ik een aantal uur wachten tot de volgende vlucht. Men spreekt geen woord Engels hier maar gelukkig heb ik het voor elkaar gekregen om een hotelkamer met lekker eten en een taxi van Quito airport naar mijn hostel te regelen. Eenmaal in mijn hostel aangekomen was ik helemaal gesloopt, het was ondertussen al 1am en ik was al meer dan 24 uur wakker. De eerste dag in Quito was het prachtig weer, dus ik dacht met mijn domme kop even een vulkaan te beklimmen van 4500m. Ik kwam helaas niet verder dan een half uur klimmen. Ik was helemaal buiten adem en duizelig door de hoogte. Er zit hier niet zo veel zuurstof in de lucht door de hoogte. Ik heb wel genoten van een prachtig uitzicht over Quito en daarna ben ik het historische centrum van Quito in gegaan. 's Avonds ben ik lekker uiteten gegaan met twee meiden uit New York, Abi en Micaela. We hebben heerlijk gegeten (gefrituurd fruit, garnalen in knoflook en rijst) en in iedere bar hebben wij het voor elkaar gekregen om een gratig cocktail te scoren.

De tweede dag in Quito ben ik naar de Everlijn geweest, dat duurde 2 uur met een lokale bus om daar te komen. Het is wel echt een beleving om met deze bussen te reizen. Je hebt geen flauw idee waar je heen gaat of waar je bent want dat staat nergens. Mensen lopen in het uit, al rijdende voort stappen mensen in de bus en eruit en er wordt veel eten verkocht in de bus. Op de terugweg ben ik uitgestapt bij een lokale markt en heb daar voor een paar dollar kilo's fruit gekocht, o.a. bananen, perziken, aardbeien en tomates. Op de markt was een vrouwtje aan het roeren in een pan met zwarte drap. Ik vroeg wat het was, echter begreep ik het niet dus bestelde ik voor 1 dollar een broodje met die drap en kaas. Het was echt verukkelijk!! Nu weet ik wat het is; heigos con queso en pan (vijgen met kaas op brood). 's Avonds ben ik met Abi, Micaela en Josh uiteten geweest bij la Ronda, het historische centrum. We hebben in een minnie restaurantje heerlijk gegeten, je moest bukken anders stootte je je hoofd tegen het plafond! Daarna zijn we met z'n allen naar een salsa bar gegaan.

De derde dag in Quito was marktdag, ik ben met Abi, Micaela en Josh over de lokale marktjes gestreund. We hebben voor 2 dollar echt geweldig geluncht en hebben verse groenten en quinoa gekocht en zelf gekookt in ons hostel. De vierde dag in Quito heb ik samen met Holly en Amy, twee meiden uit Toronto Canada de Cotopaxi vulkaan beklommen. Op de weg er naar toe werd onze taxichauffeur aangehouden door de politie, geen idee waarom, er was iets met de papieren. Gelukkig konden we snel verder rijden. De klim naar de vulkaan was super mooi, de vulkaan is actief en rookte zelfs. Het klimmen was erg zwaar door de hoogte, we moesten veel water drinken en af en toe rusten om bij adem te komen. Op 5200 meter hadden wij eindelijk de gletsjer van de vulkaan bereikt en het uitzicht was prachtig.

Mijn laatste dag in Quito heb ik mijn was gedaan, ja dat moest ook gebeuren, en ben ik heigos con queso gaan lunchen met twee Engelse meiden Gracie en Deborah. Daarna heb ik mijn backpack ingepakt en ben ik begonnen met de tour van G-adventures.

15 juli vertrokken we met de groep vroeg richting Tena. Na een rit van 10 uur kwamen wij eindelijk aan in de jungle, maar dan ook echt de jungle!! We verbleven 3 dagen bij lokale mensen en het regende echt keihard. Maar gelukkig was het warm en hebben wij een wandeling door de regen gemaakt. Het eten dat wij hier kregen was heerlijk, heel veel banaan, gefrituurd, gebakken, gekookt, gedroogd, rauw, gescrumbled, het maakt niet uit hoe, in iedere maaltijd zat banaan verwerkt! De tweede dag in de jungle hebben wij gezommen in rivieren en watervallen, dit was echt heel gaaf! De locals gebruiken dit als een wildwaterbaan en laten zich met de stroming meesleuren. Ik voelde me net een klein kind en ben wel 10x door die stroming gesjeesd. Daarna zat ik wel onder de blauwe plekken en bulten van de rotsen maar dat was het waard! Hier in de jungle heb ik mijn bijnaam gekregen van de locals 'Tessa la Holandesa'.

De derde dag in de jungle namen de locals ons mee de jungle in. We kregen regenlaarzen aan, zij beschilderden onze gezichten en gaven ons haarbanden zodat wij 'welkom zijn in de jungle'. Het was niet zomaar een wandeling, het was klimmen en klauteren, het water kwam soms wel tot je heupen en we zijn in watervallen van wel 20 meter omhoog geklommen. Dat ging wel met een veiligheidstuigje gelukkig! Voordat wij in zo'n waterval omhoog gingen klimmen, floten de lokals op hun vingers en alle vleermuizen die in de grot achter de waterval verstopt zaten vlogen naar buiten. Na 4 uur wandelen was iedereen gesloopt en hebben wij van de cacoaboom zelf chocola gemaakt. Hier hebben wij banaan in gedoopt en heerlijk van gesmuld.

De volgende ochtend vertrokken wij vroeg naar Banos, deze reis duurde ongeveer 5 uur en eenmaal aangekomen in Banos had ik samen met Isabella en Julia de kingsize room. Wij zijn met de hele groep lekker gaan lunchen voor 2 dollar en daarna naar de treehouse gegaan. Het was erg mistig en het regende, dus het mooie uitzicht was helaas wit. Na een uur zag je wel een stukje van de actieve vulkaan in Banos. 's avonds hebben wij met zijn allen op onze kamer spelletjes gespeeld en zijn we daarna uit gegaan in de stad naar een salsabar.

De tweede dag in Banos mocht iedereen zelf kiezen wat voor activiteit je wilde doen. Ik heb voor de zipline gekozen, dit kostte 25 dollar en je werd aan een kabel met 120km/h naar beneden in een kloof gesjeesd. Vanaf daar moesten we rotsklimmen uit de kloof, dit was echt gaaf! Als je naar beneden keek zag je op wel bijna 100m onder je de rivier stromen. Eenmaal boven op de berg werden we met een kabelbaan over de rivier terug gesjeesd naar de andere berg. 's Avonds zijn wij met de hele groep lekker uiteten geweest, ik had een heerlijke riviervis met honingmosterd saus, mjammie!

Om 9am vertrokken we voor een 9 uur durende busrit naar Cuenca. We kwamen daar pas laat aan, hebben door de stad gelopen en daarna uno gespeeld in de Swis room (de kamer van de Zwitsers). De dag erna (vandaag) heeft Harold ons door de stad geleidt en hebben wij een museum bezocht, waar Harold ons de geschiedenis van de Inca's vertelde. In het begin van de avond heb ik met Isabella een uurtje hardgelopen, dat gaat echt een stuk moeilijker weer door de hoogte. Nu lig ik heerlijk in bed en ga ik snel slapen want het wordt morgen weer een lange dag in de bus naar Peru!

Mijn foto's probeer ik zo nu en dan te uploaden via facebook!


Buenos noches, y hasta la proxima!
X Tessa

  • 25 Juli 2015 - 16:19

    Tessa:

    Geleid*

  • 25 Juli 2015 - 21:53

    I.koger:

    Hoi Tess
    Genoten van je reisverslag.Wat een belevenis dit alles Prachtig!,!,
    Nog veel mooie dagen Liefs O & O

  • 27 Juli 2015 - 01:42

    Annemiek:

    Heeey Tess, in een rustige nachtdienst je reisverslag kunnen lezen. Wat gaaf allemaal!
    Veel plezier en lekker genieten!

    Liefs mam xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 21 Juli 2015
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 3034

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 28 Augustus 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: